Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Miley Cyrus táplálkozási tanácsa

2010.09.27

A durumtészta is minden formában kapható
 

"A durum- vagy barna tészta hosszan laktat, s nem dobja meg hirtelen a vércukorszintet. Ez kell ahhoz, hogy soha ne törjön ránk az éhség" - hangsúlyozza Miley Cyrus, a Disney csatorna üdvöskéje.

 

Még mielőtt megszívlelnénk a Hannah Montana filmsorozat 18 éves üdvöskéjének a tanácsát, nézzük, miért is hat jótékonyan az egészségre a durumbúzaliszt és víz felhasználásával, tojás hozzáadása nélkül készült tészta. Könnyen emészthető, értékes fehérjékkel, vitaminokkal, ásványi anyagokkal és emésztést segítő rostokkal látja el a szervezetünket. A benne lévő keményítő - a szerkezete miatt - emésztéskor lassan bomlik le, ezért nem emeli ugrásszerűen a vércukorszintet, így a cukorbetegek diétájába is beilleszthető. Nagy előnye, hogy gyorsan elkészül, főzési ideje csupán néhány perc, s közben a kétszeresére duzzad, rugalmas, de kemény és alaktartó, nehezen fő szét.

Tízórai/uzsonna
20 kg friss gyümölcs - őszibarack, görögdinnye, sárgadinnye, körte, szilva

1. nap (reggeli, ebéd, vacsora)

Provence-i tál (350 kcal/adag)
Hozzávalók két adaghoz: 10 dkg durumtészta, só, 15 dkg sovány marhahús, 25 dkg koktélparadicsom, 15 dkg csiperke, 1 zöld húsú paprika, 1 fej vöröshagyma, 1 evőkanál olívaolaj, só, provence-i fűszerkeverék
Enyhén sós vízben főzze ki a tésztát. A húst vágja csíkokra, a paradicsomot mossa meg, törölje meg és vágja félbe. A gombákat törölje le konyharuhával, majd aprítsa össze. A paprikának vegye ki a magházát, mossa meg, majd vágja csíkokra. A megpucolt hagymát kockázza fel. Az olajat forrósítsa fel egy serpenyőben, dobja rá a húst, süsse meg. Vegye ki, tartsa melegen. Dobja bele a serpenyőbe a hagymát és a zöldségeket, párolja meg. Ízesítse sóval, borssal és a fűszerkeverékkel. Adja hozzá a paradicsomokat, és párolja kb. 4-5 percig. Szűrje le és csepegtesse le a tésztát, forgassa össze a raguval. Ha kell, sózzon, borsozzon utána. (A felét tegye el vacsorára.)

2. nap (reggeli, ebéd, vacsora)

Reggeli: 5 dkg főtt durumtészta sóval és kaporral elkevert túróval, és 10 dkg őszibarack

Ebéd és vacsora
Paradicsomos spagetti (322 kcal/adag)
Hozzávalók két adaghoz: fél csípős paprika, 1 gerezd fokhagyma, 5 dkg paradicsom, 10 dkg durumspagetti, só, 5 dkg kéksajt, 1 dkg vaj, 1 dl húsleves, bors, fél csokor bazsalikom, 1,5 dkg parmezán sajt
Szedje ki a paprika erét és magjait, vágja apróra akárcsak a megpucolt fokhagymagerezdet. A paradicsomot vágja csíkokra. Tegye fel főni sós vízben a spagettit. A sajtot morzsolja össze. Forrósítsa föl a vajat, dobja rá a fokhagymát és a paradicsomot. Ha megpárolódott, öntse fel a húslevessel, és tegye bele a sajtot. Keverés közben főzze 2 percig. Ízesítse a paprikával, sóval és borssal. Mossa meg a bazsalikomot, a parmezánt reszelje le. Szűrje le a spagettit. Ha jól lecsurgott, forgassa össze a szósszal, szórja meg a tetejét a parmezán sajttal, és díszítse bazsalikommal. (A felét tegye el vacsorára.)

3. nap (reggeli, ebéd, vacsora)

Reggeli: 5 dkg főtt durum tészta 5 dkg kockára vágott szilvával és őrölt fahéjjal összeforgatva. Utána igyon egy pohár natúr joghurtot.

Ebéd és vacsora
Majoránnás tészta (282 kcal/adag)
Hozzávalók két adaghoz: 1-1 sárga és piros húsú paprika, 1 fej vöröshagyma, 3 paradicsom, 1 evőkanál olívaolaj, negyed csokor friss majoránna, 10 dkg durumtészta, só, 1,5 dl húsleves, bors
Tisztítsa meg és mossa meg a paprikát, kockázza fel a megpucolt hagymával együtt. Húzza le a paradicsomok héját, a húsát aprítsa össze. Forrósítsa fel az olajat, és párolja meg benne a zöldségeket. Ez kb. 3-5 perc. Közben mossa meg a majoránnát, egy keveset tegyen el belőle a díszítéshez, a többit vágja apróra. Enyhén sós vízben főzze ki a tésztát.
A paradicsomot, a majoránnát és a húslevest adja a zöldséghez, sózza, borsozza és párolja még további 5 percig. Ha kész a tészta, szűrje le, hagyja jól lecsepegni, majd forgassa össze a zöldségekkel. (A felét tegye el vacsorára.)

4. nap (reggeli, ebéd, vacsora)

Reggeli: 5 dkg főtt tészta sovány tejföllel és 2 dkg reszelt sajttal, utána egy pohár multivitaminlé

Ebéd és vacsora
Rukolás tészta (280 kcal/adag)
Hozzávalók két adaghoz: 15 dkg apró csiperke, 1 szál póréhagyma, másfél piros húsú paprika, 1 evőkanál olívaolaj, 1,5 evőkanál citromlé, 1,5 dl húsleves, 10 dkg durumtészta, só, 5 dkg rukolasaláta, bors
Tisztítsa meg a gombát, és vágja félbe. A pórét vágja karikára, a paprikát csíkokra. Forrósítsa fel az olajat, és párolja meg benne a zöldséget kb. 5 perc alatt. Adja hozzá a citromlét és a húslevest, főzze további 6-8 percig. Enyhén sós vízben főzze ki a tésztát, ha kész, szűrje le. Pucolja meg a rukolát, mossa és szárítsa meg. A zöldséget sózza-borsozza és forgassa össze a leszűrt tésztával. Tálaláskor szórja meg a tetejét a rukolával. (A felét tegye el vacsorára.)


5.nap (reggeli, ebéd, vacsora)

Reggeli: 5 dkg főtt tészta 15 dkg vegyes zöldséggel és 1 evőkanál joghurtos majonézzel összeforgatva, utána egy pohár frissen préselt almalé

Ebéd és vacsora
Tésztasaláta retekkel (346 kcal/adag)
Hozzávalók két adaghoz. 10 dkg durumtészta, só, 5 dkg piros retek, 2 bécsi virsli, 1 csemege uborka, 1 alma, 1 zacskó fűszeres salátaöntet-alap, fél pohár joghurt, fél teáskanál mustár
A tésztát enyhén sós vízben főzze ki, majd szűrje le és hagyja jól lecsurogni. Pucolja meg a retket, vágja szeletekre. Karikázza föl a virslit és az uborkát. Vegye ki az alma magházát, és a húsát vágja cikkekre. Keverje el a salátafűszert a joghurttal, a mustárral és 3 evőkanál vízzel, majd forgassa össze a saláta hozzávalóival. Kis tálkában tálalja. A tetejére ültessen egy almagerezdből vágott legyezőt. (A felét tegye el vacsorára.)

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.